Medewerkers leren in deze training de drie vormen van agressief agressief gedrag van klanten te herkennen. Daarnaast leren zij aan de hand van verschillende technieken agressie reducerend op te treden.
Periode: 1 dag
Plek voor: 10-12 deelnemers
Prijs: op aanvraag
Bij gemeentelijke organisaties zijn burgers over het algemeen afhankelijk van de diensten, toezeggingen en vergunningen van de gemeente. Soms gaan burgers vanuit een gevoel van onvrede en machteloosheid over tot dwingend, eisend en soms verbaal agressief gedrag. Medewerkers leren in deze training dat begrip soms helpt als de agressie niet op de medewerker gericht is en dat het begrenzen van grensoverschrijdend gedrag respect terug brengt in de werkrelatie.
Periode: 1 dag
Plek voor: 10-12 deelnemers
Prijs: op aanvraag
Medewerkers in de zorg hebben helaas te maken agressief gedrag van bezoekers, bewoners, patienten en cliënten. Ondanks de liefdevolle inzet en werkdruk zijn zij over het algemeen heel geduldig bij grensoverschrijdend gedrag. Om zou liefdevol en met volle energie dit belangrijke werk te kunnen doen is het noodzakelijk dat je als medewerker je grenzen aan kunt geven bij (seksueel) grensoverschrijdend gedrag van bewoners en mantelzorgers. In deze korte kwalitatief hoge training leer je omgaan met agressief gedrag van cliënten/mantelzorgers herkennen en aanpakken
Periode: 1 dag
Plek voor: 10-12 deelnemers
Prijs: op aanvraag