Co-creatie met bewoners in besluitvorming

Trainingsvorm

  1. In company training
    Doelgroep: medewerkers van gemeenten, provincies en woningcorporaties die onvrede en agressief gedrag tijdens bijeenkomsten met bewoners willen leren voorkomen en gezamenlijke besluitvorming willen realiseren.
    Periode: 1 dag
  2. Training via open inschrijving
    Doelgroep: medewerkers van gemeenten, provincies en woningcorporaties die onvrede en agressief gedrag tijdens bijeenkomsten met bewoners willen leren voorkomen en gezamenlijke besluitvorming willen realiseren.
    Periode: 1 dag
    Datum: 14 januari 2020, aanmelden via dejong@agressietraining.nl

Inhoud van de training

  • Basisprincipes van open communicatie leren inzetten met de focus op: hoe zorg je dat irritaties, zorgen en bezwaren het gesprek en de besluitvorming niet ondermijnen maar een plek krijgen in het gesprek en de besluitvorming.
  • Input over de consentmethode: 1. gespreksvoering waarin bewoners gehoord worden en elkaar horen in rondes en 2. besluitvorming waarbij iedereen meetelt.
  • Ervaring opdoen met gespreksvoering en besluitvorming consent door middel van het spelen van het pleinspel.
  • Aan de hand van een case uit de praktijk leren werken met de consentmethode.
  • Behandelen van vragen en voorbeelden.

Wat zijn de voordelen voor u als klant?

  • Onze service is gericht op een continue bewust voorkomen en reduceren van agressief gedrag in uw organisatie. We blijven nadat we de agressietrainingen hebben gegeven onbeperkt kosteloos kennis met u delen.
  • Uw medewerkers kunnen maandelijks deelnemen aan gratis webinars om de kennis over agressiehantering op peil te houden.
  • Medewerkers kunnen het e-book Omgaan met witteboordenagressie gratis downloaden van deze website.

Resultaten van de training

De medewerker: 

  • Kan onvrede en agressief gedrag voorkomen.
  • Is in staat open communicatie te bevorderen waardoor vertrouwen ontstaat en een prettige sfeer.
  • Weet het probleem/de vraag te richten op gemeenschappelijke behoeftes in plaats van op verschillen.
  • Kan bewoners helpen er samen uit te komen en kwalitatief goede oplossingen te vinden.
  • Kan een impasse van schijnbaar onoverbrugbare standpunten doorbreken.
  • Kan bewoners helpen om achter bezwaren de zorgen te herkennen en benoemen.
  • Kan bewoners uitnodigen ‘out of the box’ te denken vanuit ter tafel gekomen standpunten en zorgen.

De trainer is Mirjam van Zweeden, ervaren in het trainen van medewerkers in open communicatie, gespreksvoering en besluitvorming. 

Ben je geïnteresseerd in een in company training Co-creatie met bewoners in besluitvorming? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan: