Onze trainers vinden alle trainingen boeiend, leuk en inspirerend, maar soms springt er training uit waar ze super blij van worden, daarom delen we deze keer de training Omgaan met agressief gedrag bij Inkassier.
Wat voor een bedrijf is Inkassier?
Al meer dan 50 jaar draagt Inkassier bij als incasso- en gerechtsdeurwaarderskantoor aan een gezond financieel bedrijf. Zij incasseren achterstanden op moderne en daadkrachtige wijze, met oog voor persoonlijke omstandigheden. Het ervaren team bestaat uit meer dan negentig deurwaarders, juristen en incassomedewerkers.
De werkwijze kenmerkt zich door innovatieve incassotrajecten op maat, die naadloos aansluiten bij de organisatie én klanten.
Daarnaast zorgt Inkassier heel goed voor de veiligheid van de medewerkers. Een aantal jaren geleden is het managementteam getraind in Opvang en nazorg voor de medewerkers. Nu waren de medewerkers aan de beurt voor een training omgaan met agressief gedrag. Voor de trainers was het verrassend hoe betrokken de medewerkers waren bij de debiteuren en hoe ze meedenken met de klant, ze gaan voor de mogelijkheden in plaats van dwang. Naast betrokkenheid bij de klant vormen ze ook samen een goed team.
Shey die de medewerkers van Inkassier getraind heeft, geeft aan dat frustratieagressie het meest voorkomt, met name als bijvoorbeeld het gas wordt afgesloten. Daarna komt witteboordenagressie het meest voor: manipuleren, neerbuigend gedrag bij voorbeeld bij het afsluiten van een betalingsregeling. Agressie grof op de persoon zoals dreigen, beledigen en intimideren komt niet voor.
Denise van der Steeg, Opleidingsadviseur van Inkassier:
“Wat fijn om te horen dat de trainers de training met zoveel plezier hebben ervaren. Die mening wordt hier gedeeld want ik hoor alleen maar positieve geluiden.” Denise gaat verder: “De trainers (en acteurs) hebben een prettige en veilige leeromgeving gecreëerd waardoor de deelnemers met waardevolle handvatten de training uit zijn gekomen.”
Laat een reactie achter