15 tips om sterk in je werk te blijven in coronatijd

  1. Het is normaal om stress te ervaren in deze corona crisistijd. Een helpende gedachte kan zijn: ik heb geen controle op mijn omgeving, ik volg alle maatregelen, meer kan ik niet doen. Ik laat het verder los en blijf een goed mens/verzorgende.
  2. Creëer omstandigheden waardoor je genoeg kunt slapen.
  3. Beweeg meer dan je al deed door middel van wandelen, hardlopen, sportschool. Zet een bewegingsapp aan en haal 10.000 stappen per dag.
  4. Eet lekker en gezond (veel fruit, groenten en eiwitten, matig met suiker)
  5. Blijf genieten van je sociale contacten via online communicatie of op veilige afstand (familie, vrienden en kennissen) binnen de mogelijkheden van de maatregelen.
  6. Zorg voor geestelijke ontspanning door je hobby’s (muziek, film, netflix, musea, lezen, schilderen enz.)
  7. Neem dagelijks een moment om stil te staan hoe het met je gaat. Daar kun je o.a. onderstaande app’s voor gebruiken.
  8. Vraag hulp van je omgeving, je hoeft het niet allemaal alleen te doen.
  9. Bespreek items met collega’s, help elkaar.
  10. Bespreek tijdig zaken waar je mee zit met je leidinggevende.
  11. Zoek tijdig hulp binnen of buiten je organisatie als je voelt dat het minder met je gaat op langere termijn.
  12. Bekijk deze interactieve website waarin je met verschillende gevoelens aan de slag kunt. https://vergeetjezelfniet.nu
  13. De volgende app helpt je om dagelijks oefeningen in mindfullness te doen ter ontspanning en om focus te houden: https://www.vgz.nl/mindfulness-coach-app
  14. Heb je last van agressie op het werk of op straat: je kunt gratis webinars volgen via: https://agressietraining.nl/webinars/open-webinars/
  15. Heb je nog vragen? Mail me gerust dejong@agressietraining.nl of bel mij op 06 4178 2816.
iso certificering nen 17024

Ons kantoor

Agressietraining.nl
De Jong Training en Advies

Gooyer Wetering 13 3972 MA Driebergen

+31(0)6 41 78 28 16
dejong@agressietraining.nl

Kvk: 30144318
BTW: NL001228082B97