Weerbaar vanuit eigen kracht

Doel: Wanneer je goed om wilt kunnen gaan met grensoverschrijdend gedrag, is het belangrijk dat je jezelf professioneel kunt sturen. Dat je niet in een negatieve reflex schiet in de omgang met anderen zoals opdrachtgevers, klanten of collega’s. In deze weerbaarheidstraining leer je hoe je de rust kunnen bewaren, en hoe en wanneer je kunt handelen vanuit eigen mentale en fysieke kracht.

Trainingsvormen

  1. In company training
    Doelgroep: Iedereen die meer mentale en fysieke weerbaarheid wil ontwikkelen. Voel je je niet geaccepteerd? Word je gediscrimineerd of gepest? Vanwege je uitzonderingspositie, cultuur, geaardheid, ziektebeeld of sekse? Ben je slachtoffer van seksueel geweld, van loverboys, huiselijk geweld en/of discriminatie enz.? Ben je medewerker die met slachtoffers werkt of als eerste in contact met ze komt zoals: maatschappelijk werkers, artsen, docenten en baliemedewerkers? Dan past deze training bij jou.
    Periode:
    1 tot 2 dag(en)
  2. Training via open inschrijving
    Doelgroep: iedereen
    Periode: 1 dag
    Datum: 26 november 2019 en 21 april 2020

Inhoud van de training

In deze training wordt er psychofysiek gewerkt. Fysieke oefeningen worden ingezet om een mentaal doel te bereiken. De fysieke verdedigingstechnieken zijn afkomstig uit vechtsporten en spelen een rol in de training, maar ze staan niet centraal. Deze dienen om eigen kracht te ervaren, de verlamming door machteloosheid te bestrijden en eigen woede toe te laten. Onze weerbaarheidstraining is te allen tijde op jou als deelnemer gericht. Dit betekent dat de onderwerpen die worden behandeld aangepast worden aan de groep die wordt getraind. Deze onderwerpen kunnen onderdeel van de training zijn:

  1. Gronden, centreren en focussen: sterk staan, buikademhaling, leren luisteren naar de signalen van je lichaam.
  2. Grenzen
  3. Inzicht in verschillende soorten gedrag.
  4. Eigen mening geven en “nee” zeggen.
  5. Het herkennen en erkennen van gevoelens
  6. Intuïtie
  7. Omgaan met vervelende opmerkingen en reacties.
  8. Sociale informatieverwerking.
  9. Feedback geven bij lastig, ongewenst gedrag.
  10. Bewaken van je eigen veiligheid in bedreigende situaties.
  11. Los kunnen komen uit grepen

Resultaten van de training

Na de training heb je de beschikking over praktische handvatten die je kunt inzetten om zelfverzekerder en veerkrachtiger voor de dag te komen. Je hebt inzicht gekregen in zaken als:

  • Eigen coping stijl in de omgang met ongewenst gedrag
  • Grenzen voelen, stellen en bij je standpunt blijven
  • Intuïtie vertrouwen en volgen
  • Relativeringsvermogen
  • Feedback geven met behoud van relatie
  • Rust bewaren
  • Ombuigen van je sociale informatieverwerking.

Ben je geïnteresseerd in een in company training Weerbaar vanuit eigen kracht? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan bij Jannie de Jong: dejong@agressietraining.nl