Houdingscommunicatie tijdens agressie

In deze training leer je wat de invloed is van houding tijdens de communicatie en hoe u gesprekstechnieken kunt gebruiken om een agressieve situatie te de-escaleren.

Trainingsvormen

  1. In company training
    Doelgroep: medewerkers van één bedrijf
    Periode: 1 dag
  2. Training via open inschrijving
    Doelgroep: iedereen
    Periode: 1 dag

De training ‘houdingscommunicatie tijdens agressie’ bestaat uit de volgende onderdelen.

Kijk naar jezelf!

Aan de hand van jouw non-verbale communicatie gaan we kijken wat het effect is op de ander. Wordt die ander rustiger van jouw houding of juist niet?!

Kijk naar de ander!

Door de houding van de ander juist te interpreteren, kun je daarop je strategie gaan bepalen. Juist als er sprake is van agressie!

Agressie reducerend optreden

Aan de hand van verschillende technieken leren wij uw werknemer agressie reducerend op te treden. Uw medewerkers zullen na de training de volgende vaardigheden bezitten:

  • Het vermogen om te kijken naar eigen non-verbaal gedrag in crisis.
  • Het kunnen kijken naar het non-verbale gedrag van de ander in crisis.
  • Het kunnen inschatten van welke interventie in te zetten bij bepaalde vormen van agressie, zowel verbaal als non-verbaal.

Evaluatie

Tijdens de evaluatie wordt uw medewerker begeleid in het stellen van een persoonlijk doel. De groep en trainer geven tips om het doel in de praktijk daadwerkelijk te realiseren. Na de cursus kan de medewerker lid worden van onze Facebook community. Hierin worden dagelijks vragen uit de praktijk beantwoordt.
Tevens wordt de training schriftelijk en mondeling geëvalueerd met uw medewerkers. De resultaten van deze evaluatie worden besproken met de opdrachtgever.

Resultaten

  • De medewerker is in staat om naar zijn eigen houding te kijken in een agressieve interactie, met als doel te kunnen de-escaleren
  • De medewerker krijgt inzicht in de houdingscommunicatie van de ander in een agressieve interactie
  • De medewerker leert door middel van zijn houding en de gekozen gesprekstechniek, de situatie te de-escaleren
  • De medewerker kan omgaan met escalerende incidenten en collega’s helpen.

Samenvatting

  • Kijken naar je eigen lichaamstaal
  • Kijken naar de lichaamstaal van de ander
  • Agressie reducerend optreden
  • Veilig werken
  • Juiste interventie kiezen
  • Evaluatie

Heb je de training al gevolgd? Laat hier je reactie achter:

Ben je geïnteresseerd in een in company training Houdingscommunicatie tijdens agressie? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan: