agressie-tegen-verkeersregelaars

Nog steeds veel agressie tegen verkeersregelaars!


Horecabedrijven en tankstations nemen steeds meer maatregelen om hun medewerkers te beschermen tegen agressie en geweld van de klanten. Met de verkeersregelaars in Nederland gaat het minder goed.

Het SZW heeft onderzoek gedaan onder 737 horecagelegenheden, 245 tankstations en 36 werkgevers van verkeersregelaars. In de horeca is een stijgende lijn te zien in de training en voorlichting van de medewerkers, veelal in samenwerking met politie en gemeenten.

Tankstations

Alle geïnspecteerde tankstations hebben de bouwkundige en technische veiligheidsvoorzieningen op orde. Op gebied van kennis in de omgang met geweld en de nazorg van het personeel dat slachtoffer is geworden kunnen de tankstations nog wel wat leren.

Verkeersregelaars

De verkeersregelaars hebben dagelijks te maken met scheldpartijen, fysieke dreigingen en (bijna-) aanrijdingen. De werkgevers van de verkeersregelaar kunnen nog veel meer maatregelen nemen om het personeel kennis bij te brengen. Zo schort het vaak aan een protocol en dienen ze meer aandacht te besteden aan voorlichting en training van de medewerker.

Tips:

  • Duidelijke kleding
  • Goede bakens zodat de verkeersregelaars zo beschermd mogelijk staan.
  • Vluchten bij fysieke dreiging.
  • Duidelijke protocol hoe te handelen bij verbale en fysieke agressie
  • Training in hoe om te gaan met eigen agressie
  • Training hoe om te gaan met agressie van publiek
  • Goede briefing na een incident
  • Goede opvang en nazorg.

 

 

0 reacties

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.