• E-learning omgaan met agressie

    Ben jij al op de hoogte? 19 november 2015 hebben wij de gloednieuwe e-learning  omgaan met agressie gelanceerd. Voor maar 19 euro kun je al deelnemen. In deze cursus leer je je grenzen aan te geven wanneer een ander zich verbaal agressief gedraagt. Je wordt geconfronteerd met herkenbare praktijksituaties in video's...

    Lees meer
  • vluchtelingen-veiligheid-raadsleden

    Vluchtelingen en Veiligheid van B&W en Raadsleden

    Wat betekent de extra opvang van Vluchtelingen voor de Veiligheid van B&W en Raadsleden van een gemeente? Ik maakte vanuit mijn werk als directeur expertisebureau agressie en geweldhantering twee situaties van nabij mee in de gemeenten waar ik aan het werk was. Beide gemeenten hadden zich aangemeld als noodopvang-gemeente en kregen...

    Lees meer
  • terroristische-aanslag-voorkomen-overleven

    Terroristische aanslag voorkomen of overleven

    Een terroristische aanslag is na de aanslag in Parijs op 14 november 2015 een nog reëlere mogelijkheid geworden voor Nederland. De overheid zet zich samen met veiligheidsdiensten in om aanslagen te voorkomen. Burgers kunnen echter ook een belangrijke bijdrage leveren. Daarom deze checklists terroristische aanslag voorkomen of overleven. Wat is terrorisme? Terrorisme...

    Lees meer
  • week-veiligheid

    Week van de Veiligheid 2015

    Op 5 oktober 2015 begint –dit jaar voor de 5e keer- de Week van de Veiligheid. Een samenwerkingsverband tussen publieks- en privé-instellingen, om de veiligheid op de werkvloer onder de aandacht te brengen. Dit jaar ligt de focus op: agressie op de werkvloer. Door werknemers voor te bereiden, door...

    Lees meer
  • stappenplan-omgaan-agressie

    Stappenplan: hoe ga je om met agressie?

    Na een mooie zomer waarin we hard gewerkt hebben achter de schermen aan mooie nieuwe producten starten we met het opfrissen van de basis. Hoe ga je om met verbale agressie van klanten naar medewerkers? Deze keer in een stappenplan: hoe ga je om met agressie? Volg het stappenplan...

    Lees meer
  • overmachtsituaties

    Overmachtsituaties

    Wat zijn overmachtsituaties? Vanuit ons kader waarin we organisaties helpen om agressie van klanten te voorkomen en te reduceren zijn dit situaties waarin de medewerker geen regie meer heeft. De agressor zet dit gedrag in om iets gedaan te krijgen van de medewerker, denk aan het krijgen van een (huur)huis...

    Lees meer
  • leven-lang-leren

    Leven lang leren

    Een training omgaan met agressie is een mooi moment, er wordt geoefend met de acteur, je werkt samen met collega’s en leert elkaar op een andere manier kennen. Het versterkt de teambanden. Je wordt daadwerkelijk vaardig in het herkennen van agressief gedrag en het begrenzen daarvan. Na de training wordt...

    Lees meer
  • agressie-openbaar-vervoer

    Agressie in het openbaar vervoer

    Agressie en openbaar vervoer is deze week echt een hot item. Het is vreselijk dat een conductrice in elkaar geslagen is. Een van de risicomomenten van een conducteur is in je eentje de laatste passagiers de trein uit krijgen. Iemand die niet uit de trein wil is iemand die...

    Lees meer
  • agressie-dementie

    Agressie en dementie

    Medewerkers in de zorg worden zeer regelmatig geconfronteerd met dementerende bewoners die soms agressief gedrag vertonen. Het begrip voor het ziektebeeld is enorm, maar hoe kunnen medewerkers agressief gedrag voorkomen, is deze agressie nog af te leren en als de agressie niet meer beïnvloedbaar is, hoe kunnen medewerkers dan...

    Lees meer