• agressie-dementie

    Fysieke weerbaarheid inzetten bij agressie door dementie?

    Wij merken dat er in toenemende mate vraag is naar een training fysieke weerbaarheid in de zorg bij niet-beïnvloedbaar gedrag door dementie. Maar wat mogen medewerkers eigenlijk? Als medewerkers geen fysiek geweld mogen voorkomen, laten zij zich slaan, knijpen en schoppen. Dit is niet bevorderlijk voor de fysieke en mentale...

    Lees meer
  • hoort-agressief-gedrag-werken-luchtvaart

    Hoort agressief gedrag bij werken in de luchtvaart?

    Transavia vindt de uitspraak van de rechtbank in een zaak over een schadevergoeding onbegrijpelijk, zo laat de maatschappij aan Up in the Sky weten. De rechter stelde eerder deze maand dat agressie onderdeel is van het dagelijkse werk van luchtvaartmaatschappijen, en dit dus geen aanleiding kan zijn voor Transavia...

    Lees meer
  • Training fysieke weerbaarheid

    Training fysieke weerbaarheid

    Hoe ga je om met iemand die je vastpakt bij je armen? Hoe ga je om met dreigementen? Hoe ga je om met iemand die met een mes op je af komt lopen? Op dinsdag 21 maart 2017 leerden 12 deelnemers van een eerste hulp post van een ziekenhuis...

    Lees meer
  • agressie en culturen

    Agressie en culturen

    Roepen verschillende culturen agressie op? Zo eenvoudig is het niet. Niet het verschil tussen culturen roept agressie op, maar het gebrek aan kennis over elkaars culturen is vaak de oorzaak van het onbegrip. Uiteindelijk kan dit aanleiding zijn tot agressief gedrag. Wil je meer weten over culturen en gedrag?...

    Lees meer
  • agressietrainers geslaagd

    7 Agressietrainers ISO gecertificeerd

    31 januari 2017 zijn tijdens de ISO opfrisdag alle 7 agressietrainers ISO gecertificeerd! Na een spannende dag training die werd gegeven door de examenkandidaten met ontzettende leuke vrijwillige deelnemers slaagden alle trainers voor hun examen. Sommige trainers werken in een instelling voor verstandelijk gehandicapten, sommigen als zzp'er en andere...

    Lees meer
  • agressieprotocol

    De waarde van een goed agressieprotocol

    In een veilige omgeving kan de medewerker met meer plezier zijn werk doen, wat zich weer vertaalt naar het welzijn van de medewerkers en klanten. Een onderdeel daarvan is het agressieprotocol. De volgende drie onderwerpen vormen het uitgangspunt: preventie, maatregelen tijdens incidenten en opvang en nazorg. Lees meer a. Preventie Agressietraining is...

    Lees meer
  • veilig-online-communiceren-3

    Veilig online communiceren

    Sociale media zoals Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn en WhatsApp-groepen zijn makkelijke en toegankelijke manieren om met je vrienden, familie of zakelijke relaties contact te houden. Toch zijn er ook nadelen aan verbonden. Zo is alles wat jij privé en zakelijke deelt openbaar. Iedereen kan het zien en erop reageren....

    Lees meer
  • agressie-collegas

    11 tips hoe om te gaan met agressie van collega’s

    In onze agressietrainingen omgaan met verbale agressie onthullen medewerkers regelmatig dat agressie van collega's (in de vorm van pesten, intimidatie en discriminatie) veel voor komt. Dit wordt als heel ernstig ervaren, juist omdat je van collega's steun en vertrouwen verwacht. Hoe vaak komt agressief gedrag van collega's op het werk...

    Lees meer
  • pesten-social-media-2

    8 Tips hoe om te gaan met pesten via social media

    Social media zoals Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin en niet te vergeten de Whatsappgroepen zijn fantastisch. Nog nooit zijn er zoveel mogelijkheden geweest om zo makkelijk en direct met elkaar te communiceren. Er is echter ook een andere kant, net zo makkelijk is het kwetsen van iemand via social media...

    Lees meer