• veilig huisbezoek

    Congres Huiselijk Geweld 2018 Zorg en Welzijn

    Jannie de Jong gaf op 6 juni 2018 een workshop "Veilig Huisbezoek" aan 40 hulpverleners en managers op het Congres Huiselijk Geweld 2018 Zorg en Welzijn. Het was genieten met een interactief en  enthousiast publiek. Bekijk hier de presentatie: https://www.zorgwelzijn.nl/content/uploads/sites/4/2018/06/5.-Jannie-de-Jong.pdf Wat willen hulpverleners? Zij willen zorgen voor de veiligheid van het...

    Lees meer
  • veilig huisbezoek

    Tien tips voor veilig huisbezoek

    Op 6 juni 2018 gaven we een workshop aan 40 hulpverleners op het congres Huiselijk Geweld. We stelden de volgende vraag aan de deelnemers: Wat doen jullie het liefst: aandacht en liefde geven aan jullie cliënten of eerst zorgen voor je eigen veiligheid? Jullie raden het antwoord al: de...

    Lees meer
  • gesprek

    Heb je een agressie-incident mee gemaakt?

    CHECKLIST EERSTE OPVANG GESPREK NA EEN AGRESSIE INCIDENT Heb jij of een een agressie-incident meegemaakt? Dit kan een heel indringende ervaring zijn die je graag wilt delen met iemand. Hier lees  je tips over hoe je deze nare ervaring op een gezonde manier kunt verwerken. Ook vertellen we hoe je...

    Lees meer
  • het keuzemodel

    Het keuzemodel

    Het keuzemodel is super effectief om agressief gedrag op de persoon te begrenzen, zowel bij witteboordenagressie, als bij agressie op de persoon grof: schelden, dreigen, bedreigen, intimideren (seksueel) en discrimineren. Hoe herken je agressief gedrag? Een onprettige waarneming in je lichaam Een lichte mate van onzekerheid of irritatie Een gevoel...

    Lees meer
  • agressiepreventie

    10 Tips om agressief gedrag van klanten te voorkomen

    Organisaties geven vaak de aanpak van agressief gedrag van klanten hoge prioriteit. Dit is ondersteunend en bemoedigend voor medewerkers. Daarnaast is het belangrijk om maatregelen te nemen om agressief gedrag te voorkomen. Wat er niet is, hoeft ook niet opgelost te worden. Hiermee worden medewerkers traumatische ervaringen bespaard en...

    Lees meer
  • agressie en ziektebeelden

    Ziektebeelden en agressie

    Verschillende ziektebeelden kunnen helaas in een bepaalde fase of regelmatig aanleiding geven tot agressief gedrag. We bespreken hier een aantal voorbeelden van ziektebeelden en agressie: Dementie Dit is de naam voor een combinatie van symptomen (een syndroom), waarbij de verwerking van informatie in de hersenen is verstoord. De meest voorkomende...

    Lees meer
  • images

    10 Tips voor het omgaan met grens overschrijdend verward gedrag

    Gemeenten en andere organisatie krijgen de door de wet WMO (Wet Maatschappelijke Opvang) steeds meer te maken met gedrag van verwarde personen in de hal en spreekkamers. Vaak leidt dit verwarde gedrag tot grensoverschrijdend gedrag. De behoefte bij medewerkers is groot om in deze situaties veilig te werken en...

    Lees meer
  • snelkookpansessie agressiebeleid

    Snelkookpan sessie agressiebeleid

    Het voorkomen of in ieder geval zoveel mogelijk beperken van agressie op het werk is niet alleen te realiseren door het trainen van medewerkers in combinatie met het ontwikkelen en opzetten van beleid. Draagvlak van en door medewerkers is in onze ervaring een must voor een goede implementatie. Waarom...

    Lees meer
  • diefstalpreventie-en-aanpak

    Afrekenen met winkeldiefstal

    Afrekenen met winkeldieven Uw bedrijf is geregistreerd als deelnemer aan de regeling ‘Afrekenen met winkeldieven’. Dit betekent dat u vanaf nu winkeldieven een boete kunt opleggen van € 181,- voor oponthoud en overlast (plus eventuele kosten van directe schade). De Stichting Afrekenen met Winkeldieven zorgt voor de administratieve afhandeling. Wat u...

    Lees meer