Training diefstalpreventie en aanpak

 

De Jong Training en Advies heeft voor uw organisatie een compacte training diefstalpreventie en aanpak op maat.

 

Trainingsvorm

  1. In company training:
    Doelgroep: medewerkers van één bedrijf
    Periode: 1 dag

 

Inhoud van de training

  1. Diefstal ontmoedigen:
    De medewerker kan diefstal ontmoedigen door klanten te begroeten “flitsen”.
  2. Zelfcontrole::
    Door tijdens een oefening uw werknemers kennis te laten maken met agressief gedrag, leren zij de primaire reactie te controleren door middel van ademhalen, spierontspanning en gedachten sturen en worden zo snel mogelijk weer rustig.
  3. Corrigerend optreden:
    Door klanten aan te spreken die iets hebben ontvreemd voordat zij bij de kassa zijn, hebben deze klanten de gelegenheid om te spullen terug te leggen.
  4. Veilig werken:
    Medewerkers leren omgaan met escalerende incidenten aan de hand van het conflictinterventieplan. Daarnaast herkennen zij overmacht situaties en leren zij zichzelf en anderen in veiligheid te brengen.
  5. Nazorg en opvang:
    Medewerkers ontvangen een checklist waarmee ze elkaar na een agressie-incident kunnen opvangen. Tevens wordt het belang van incidentregistratie besproken. Daarnaast leren medewerkers een trauma te herkennen en leren ze wanneer en waar ze hulp kunnen ontvangen. Medewerker kunnen na de training deelnemen in de Facebook groep voor ex deelnemers en daar hun cases in blijven brengen.

 

Resultaten van de training

De medewerker:

  • Begroet klanten vanuit klantgerichtheid en diefstalpreventie (OCC methode).
  • Heeft inzicht in de eigen wijze van reageren op agressie en kan zich zelf door middel van technieken zo snel mogelijk weer rustig krijgen.
  • Is in staat om klanten die zaken ontvreemden aan te spreken.
  • Kan omgaan met escalerende incidenten en collega’s helpen.
  • Kan een trauma herkennen en hulp vragen.

 



 

Referenties De Jong Training en Advies

Referenties De Jong Training en Advies